Cu ce lucrez

În materie de echipamente cu care înregistrez audio și video ele au fost luate evident în câțiva ani de zile. Deși tehnologia se schimbă și se îmbunătățește mereu, cele vechi încă î-mi sunt de mare ajutor.

Video – am să le prezint foarte pe scurt.

  • SONY AX-2000
  • și JVC Procision GC-PX100BE .
  • Sony a fost cumpărat de la WESTBUY iar JVC-ul de la F64.
  • Pentru alte filmări mai folosesc ATC Chameleon
  • Telefonul pe un stabilizator VIMBLE 2 .
  • Camerele filmează Full HD pe carduri SD in format AVCHD.
  • Comutarea o fac cu un mixer ATEM Mini . Am prins comanda la al doilea transport către Romania și mi l-au vândut băieții de la VIVOMAG. Din Aprilie l-am înlocuit cu ATEM Mini Pro ca să-mi ușureze munca.

Pentru audio folosesc

  • RODECASTER Pro cu 4 canale de microfon, 3 auxiliare pe care se poate activa MIX-MINUS separat și un canal cu SOUNDPAD-uri ce pot declanșa 8 sunete de ambianță sau înregistrări pentru ilustrație. Cumpărat de la .
  • KORG D16, un studio digital complet cu 8 intrari din care 2 combo XLR / JACK fără fantom power. Înregistrează pe hard disk intern la o rezolutie de 16 / 24Bit necomprimat cu samplare la 44.1 KHz. După ce finalizai toată editarea, faceai downmixul final pe un CD. Ăsta era un aparat separat ce se lega la mixer printr-un cablu SCSI. O nebunie. Ăsta-i luat aftermarket de la un prieten prin 2010.
  • Am mai avut un Behringer UB802 analogic, bun și el și completa Korg-ul că-mi oferea +48v pentru microfonul Behringer B1 .
  • TASCAM DR40x Recorder portabil Tascam pentru înregistrări portabile cumpărat de la FamiVideo.

Pentru monitorizare audio folosesc SAMSON SR-850, SONY MDR XD100, Lewitz HP710 și monitoare M-AUDIO AV40 iar pentru video folosesc 2 monitoare LILIPUT A7S.

Microfoane am RODE PodMic, Shure 55 SH, Saramonic SR-TM1 și pentru interviuri din mână folosesc AUDIX OM3. Lavaliere am de la SARAMONIC.

În trecut mai foloseam pentru procesare de sunet cele de mai jos.

  • Compressor / Limiter / Gate de la DBX modelul 166XL cu 2 canale –
  • Composer Pro XL MDX2600 de la Behringer –
  • ULTRAMIZER PRO DPS1400P tot de la Behringer –
  • Un egalizator grafic M-EQ 230 de la Alesis –
  • MH-40 MK II amplificator de casti de la TASCAM –

Toate astea se integrau perfect cu KORG-ul și au scos un sunet foarte fain. Însă fiind voluminoase ocupau mult spațiu, fiind asamblate într-un rack. Rupere de oase să le muți nenică. Încă sunt perfect funcționale.

Desigur, de-a lungul timpului au fost mult mai multe, care mai bune sau mai slabe însă cele actuale au rămas pentru că m-au convins de calitatea și rezistența lor în timp. Pentru că un microfon, mixer sau o cameră reprezintă o investiție ce trebuie să „livreze” rezultate niște ani buni.