În materie de echipamente cu care înregistrez audio și video ele au fost luate evident în câțiva ani de zile. Deși tehnologia se schimbă și se îmbunătățește mereu, cele vechi încă î-mi sunt de mare ajutor.
Video – am să le prezint foarte pe scurt.
- SONY AX-2000
- și JVC Procision GC-PX100BE
.
- Sony a fost cumpărat de la WESTBUY iar JVC-ul de la F64.
- Pentru alte filmări mai folosesc ATC Chameleon
- Telefonul pe un stabilizator VIMBLE 2
.
- Camerele filmează Full HD pe carduri SD in format AVCHD.
- Comutarea o fac cu un mixer ATEM Mini
. Am prins comanda la al doilea transport către Romania și mi l-au vândut băieții de la VIVOMAG. Din Aprilie l-am înlocuit cu ATEM Mini Pro
ca să-mi ușureze munca.
Pentru audio folosesc
- RODECASTER Pro cu 4 canale de microfon, 3 auxiliare pe care se poate activa MIX-MINUS separat și un canal cu SOUNDPAD-uri ce pot declanșa 8 sunete de ambianță sau înregistrări pentru ilustrație. Cumpărat de la
.
- KORG D16, un studio digital complet cu 8 intrari din care 2 combo XLR / JACK fără fantom power. Înregistrează pe hard disk intern la o rezolutie de 16 / 24Bit necomprimat cu samplare la 44.1 KHz.
După ce finalizai toată editarea, faceai downmixul final pe un CD. Ăsta era un aparat separat ce se lega la mixer printr-un cablu SCSI. O nebunie. Ăsta-i luat aftermarket de la un prieten prin 2010.
- Am mai avut un Behringer UB802
analogic, bun și el și completa Korg-ul că-mi oferea +48v pentru microfonul Behringer B1
.
- TASCAM DR40x
pentru înregistrări portabile cumpărat de la FamiVideo.
Pentru monitorizare audio folosesc SAMSON SR-850, SONY MDR XD100, Lewitz HP710 și monitoare M-AUDIO AV40 iar pentru video folosesc 2 monitoare LILIPUT A7S.
Microfoane am RODE PodMic, Shure 55 SH, Saramonic SR-TM1 și pentru interviuri din mână folosesc AUDIX OM3. Lavaliere am de la SARAMONIC.
În trecut mai foloseam pentru procesare de sunet cele de mai jos.
- Compressor / Limiter / Gate de la DBX modelul 166XL cu 2 canale –
- Composer Pro XL MDX2600 de la Behringer –
- ULTRAMIZER PRO DPS1400P tot de la Behringer –
- Un egalizator grafic M-EQ 230 de la Alesis –
- MH-40 MK II amplificator de casti de la TASCAM –
Toate astea se integrau perfect cu KORG-ul și au scos un sunet foarte fain. Însă fiind voluminoase ocupau mult spațiu. Rupere de oase să le muți nenică. Încă sunt perfect funcționale.
Iată-le așezate într-un rack făcut de mine din corniere.


Desigur, de-a lungul timpului au fost mult mai multe, care mai bune sau mai slabe însă cele actuale au rămas pentru că m-au convins de calitatea și rezistența lor în timp. Pentru că un microfon, mixer sau o cameră reprezintă o investiție ce trebuie să „livreze” rezultate niște ani buni.